شهریور ۲۹

ارتباط سیب با سلامتی | تغذیه سالم

حدود ۲۵۰۰ گونه از سیب در آمریکا به تنهایی رشد می کنه سیبای  Gravenstein، Pippin و Granny Smith بیشتر ترشه. Braeburn و فوجی کمی شیرین، خوشمزه، قرمز و طلایی هستن و Honeycrisp در میان اونا شیرین ترین گونه س. چیز دیگری که موقع انتخاب سیب به نظر می رسه نگرانی از برنامه آفت کش ها هستش با در نظر گرفتن مطالعه ۲۰۱۲ به وسیله کار گروه محیط زیست (  EWG)، سیب از بین ۱۲ ماده غذایی بیشترین باقیمونده آفت کش رو داشت. واسه جلوگیری از آفت کشا سیب با گواهی ارگانیک بخرین. اگه شما تصمیم به خرید سیب معمولی دارین حتما اونا رو با آب پاک خوب با یه اسکراب ملایم با یه برس سبزی نسبت به حذف هر گونه باقی مونده و موم دست به کار شین.

 

امتیازات سیب واسه سلامتی

سیب ترد شیرین و خوشمزه، یه میان وعده قابل حمله و همونطور که می گن خوردن یه سیب در روز شما رو از دکتر دور نگه می داره. این ضرب المثل یه حقیقته. امتیازات تغذیه ای سلامت سیب متعدده. با در نظر گرفتن تحقیقات انجام شده، خوردن سیب با کم شدن خطر دچار شدن به بیماریای جور واجور، از جمله سرطان، بیماریای قلبی، دیابت و آسم ربط داره. همین مطالعه نشون میده که خوردن سیب ممکنه به کاهش کلسترول کمک کنه و دارای خواص آنتی اکسیدانی هم هست.

سیب به قلب شما کمک می کنه

با در نظر گرفتن دانشگاه ایلینویز، سیب دارای فیبر محلول و نامحلوله ترکیبی از فیبرهای محلول در چربی ( مانند پکتین ) و غذاهای گیاهی موجود در سیب ممکنه از رسوب کلسترول در پوشش دیواره رگای خونی جلوگیری کرده و به کاهش بروز بیماریای قلبی کمک کنه. وقتی که به طور منظم ( یه عدد در روز ) با پوست خورده شه ترکیب مناسبی از مواد مغذی دلیل کاهش چربی های خون و خطر دچار شدن به بیماریای قلبی عروقی رو کم می کنه.

سیب با کلسترول مقابله می کنه

به گزارش مجله تغذیه که بعضی از توانایی سیب واسه مراقبت در برابر بیماریای قلبی ممکنه به خاطر کاهش بالقوه کلسترول باشه تحقیقات حیوونی اثرات پایین آورنده کلسترول در سیب، گلابی و هلو رو نشون دادن سیب بیشترین توانایی واسه پایین آوردن کلسترول رو نشون داد. تحقیقات هم اینکه نشون داده خوردن یه سیب در روز به کاهش آسیب کلسترول بد ( LDL ) کمک می کنه و شما رو از پیشرفت بیماریای قلبی مراقبت می کنه.

سیب دارای آنتی اکسیدانه

به گزارش مجله تغذیه که سیب ( مخصوصاً لایه روی اون ) می تونه به کنترل رشد هر دو سرطان روده بزرگ و سلولای سرطان کبد، به دلیل فعالیت آنتی اکسیدان قوی کمک کنه. با در نظر گرفتن دانشگاه ایلینویز، دو سوم از آنتی اکسیدانای موجود در سیب در لایه روی اون هست. پلی فنولا، فلاونوئیدها و ویتامین C موجود در سیب از اون یه منبع عالی از مواد مغذی آنتی اکسیدان می سازه انجمن اپل آمریکا تایید می کنه که تموم شکلای جور واجور سیب شامل آنتی اکسیدانا هستن.

درمان پوکی استخون

هم اینکه سیب در حفاظت از استخون به دلیل ( فلاونوئیدی به نام فلوریدزین ) موثره و در زنان یائسه از پوکی استخون جلوگیری می کنه.

کم شدن نشونه های آسم

نوشیدن آب سیب در کودکان دارای اسم خس خس سینه در اونا رو کم می کنه.

کمک به درمان دیابت

پکتین در سیب تامین گالاکترونیک اسید در بدن که باعث کاهش نیاز بدن به انسولین می شه و ممکنه در مدیریت درمان دیابت کمک کنه.

از دست دادن وزن

تحقیق برزیلی نشون داد که زنائی که سه سیب یا گلابی در روز خوردند نسبت به زنان که میوه مصرف نکردن در رژیم لاغری وزن بیشتری رو از دست دادن

ذخیره سازی سیب چیجوری باشه

سیب در سردخانه در دمای ( ۳۵ – ۴۰ درجه فارینهایت ۲ – ۴ درجه سانتیگراد ) نگهداری می شه، سیب می تونه تا سه الی چهار ماه با دست کم از دست دادن مواد مغذی ذخیره شه. پیشنهاد می شه که سیب در بن crisper یه یخچال با کمی رطوبت به وجود اومده به وسیله یکدست مرطوب نگهداری شه. واسه به بیشترین حد رسوندن طول مدت زمان ذخیره سیب، لازمه نسبت به حذف هر گونه سیب کبود شده دست به کار شین.
مطالب در رابطه

  • رژیم غذایی واسه داشتن قلب سالم
  • سلامت زنان
  • سرکه سیب واقعاً لاغر می کنه؟
  • فواید سیب

.

منبع : foodregime.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه
  • رابطه رنگا با غذا خوردن


Copyright 2019. All rights reserved.

Posted شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ by ماه نشان in category "سلامتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *