شهریور ۲۹

ارتباط صبحانه و لاغری را می دانید؟ | چاقی

کارشناسان می گن که حذف و یا کاهش شدید کربوهیدراتا در رژیم غذایی روش خوبی واسه کاهش وزن نیس.
تحقیقات نشون میدن یه صبحونه مناسب و سالم نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و هم اینکه پیشگیری از بیماریای طولانی از جمله بیماریای قلبی– عروقی و دیابت نوع دو اجرا می کنه.

بیشتر افراد تصور می کنن حذف وعده های غذایی از جمله صبحونه به تناسب اندام کمک می کنه، در حالی که تحقیقات نشون میدن آدمایی که صبحونه می خورن لاغرتر از کسائی هستن که این وعده غذایی مهم و حیاتی رو حذف می کنن. در بعضی تحقیقات مشخص شده حذف صبحونه احتمال اضافه وزن و چاقی رو ۴ برابر زیاد می کنه. به نظر کارشناسان خوردن یه صبحونه کامل و شامل کربوهیدرات و پروتئین و رعایت یه رژیم غذایی متناسب در باقی ساعات روز، موجب کاهش وزن و حفظ اون می شه.

مصرف صبحونه موجب کنترل اشتها شده و تمایل به مصرف شیرینی جات رو کم می کنه. حبوبات، نون و غلات سبوس دار، شیر، ماست، تخم مرغ و میوه های تازه یا خشک گزینه های بسیار مناسبی واسه صبحونه هستن. کارشناسان می گن که حذف و یا کاهش شدید کربوهیدراتا در رژیم غذایی روش خوبی واسه کاهش وزن نیس. چون این شرایط موجب کاهش متابولیسم بدن و افزایش ولع واسه خوردن شیرینی جات می شه.

واسه بررسی اثر صبحونه بر وزن بدن، محققان دانشگاه ویرجینیا زن چاق کم جنب و جوش رو انتخاب کردن. رژیم غذایی و به خصوص وعده صبحونه این افراد تو یه دوره وقتی مشخص بررسی شد. یافته ها نشون داد آدمایی که صبحونه کامل می خوردند بیشتر از ۲۱ درصد از وزن خود رو از دست دادن، اما گروهی که صبحونه رو حذف می کردن و یا صبحونه نامناسبی می خوردند، تنها  ۵.۴ درصد کاهش وزن داشتن. هم اینکه مشخص شد که گروه اول در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کردن و میل کمتری به خوردن کربوهیدراتا (نون، برنج، سیب زمینی و شیرینی جات) داشتن.
seemorgh.com

جمع آوری سلامت اکاایران



Copyright 2019. All rights reserved.

Posted شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ by ماه نشان in category "سلامتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *