شهریور ۲۹

ارتباط ماساژ و زیبایی | بیماری

: سرویس سلامت آکا ایران به نقل از دکتر سلام:

در این مطلب می خوایم به شکلای جور واجور ماساژهای موثر واسه زیبایی بیشتر پوستتون اشاره کنیم راهنماییای مهمی در این مورد براتون داریم با ما همراه باشین

بعضی از آدمایی که تصمیم به کاهش وزن می گیرن پس از شروع برنامه رژیم غذایی یا روش درمانی خاصی که پیش گرفتن به مرور با شلی و افتادگی عضلات صورت مواجه می شن. این افتادگی با پیشرفت روند درمان روز به روز بیشتر می شه و ممکنه در زیبایی صورت تاثیر زیادی داشته باشه. کلا آدمایی که بالغ بر ۵ کیلو وزن از دست میدن عموما با این مشکل روبه رو می شن.

یکی از آسونترین راهکارها واسه پیشگیری از افتادگی و شلی عضلات صورت، به کار گیری تکنیکای ماساژه. با یادگیری تکنیکای ارائه شده در این شماره علاوه بر اون که در طول اجرای رژیم غذایی و کاهش وزن مانع از افتادگی عضلات و به هم ریختگی چهره خود میشین، می تونین با تکرار روزانه اون به جوون سازی و نشاط پوست تون هم کمک کنین.

مرحله اول

بهترین روغن رو تجربه کنین

واسه شروع ماساژ باید حواستون باشه که صورت خود رو از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنین. واسه این کار بهتره از لوسیونا و پاک کننده ها استفاده کنین. پس از اون پوست صورت رو به طور کامل خشک کرده و آماده دریافت ماساژ شید. واسه دریافت و ارائه این ماساژ حتما نیاز به یکی از روغنای بابونه یا زیتون دارین. این ماساژ رو می تونین خودتون روی صورت خود پیاده کنین یا از یکی از اعضای خونواده واسه دریافت ماساژ کمک بگیرین. پس یادتون نره که قبل از ماساژ حتما با مقدار کمی از روغن سرانگشتان و کف هر دو دست رو آغشته کنین.

مرحله دوم

از گردن شروع کنین

پس از اون که دستا رو به روغن آغشته کردین از عضلات زیر چانه و گردن شروع کنین. در این مرحله با آرامش و ملایمت کف دست راست رو از بخش پایینی فک و کنار گوش به سمت پایین گردن بکشین و در ادامه اون، این حرکت رو با دست چپ دوباره تکرار کنین. این کار رو به مدت ۳ دقیقه روی همه عضلات گردن پیاده کنین. این ماساژ باعث می شه که عضلات و پوست گردن به مرور تقویت شده و بر اثر از بین رفتن چربیا دچار افتادگی و شلی نشه.

مرحله سوم

تقویت ماهیچه های فک پایین

در این مرحله به سراغ عضلات فک پایینی برید. قبل از هر چیز حواستون باشه که دستان تون به اندازه کافی آغشته به روغن باشه. در این صورت با آرومی و با کمک ۲انگشت سبابه و میونه به صورت قیچی وار عضلات فک پایینی رو از چانه به سمت گوش میان ۲ انگشت خود بگیرین.

واسه دریافت نتیجه بهتر می تونین با دست راست عضلات سمت راست صورت و با دست چپ عضلات سمت چپ صورت رو ماساژ بدین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین پیشنهاد شده تعداد ماساژهای ارائه شده به عضلات صورت در هر دو طرف صورت برابر و مساوی باشه.

مرحله چهارم

به گونه ها فرم بدین

واسه جلوگیری از افتادگی عضلات گونه، سرانگشتان هر ۲ دست رو به روغن زیتون یا روغن بابونه آغشته کنین و با کمک ۲ انگشت سبابه و میونه با ضربی آروم از زیر گونه به سمت بالا حرکات سریع و ضربه مانند بزنین.

فشار وارد شده از انگشتان روی گونه ها نباید به شکلی باشه که موجب تغییر رنگ پوست یا بروز درد در این ناحیه شه بلکه تنها باید عضلات گونه رو در گیر کرده و اونو به سمت بالا هدایت کنه. بهتره این ماساژ رو به صورت مساوی و در مدت زمان ۳ دقیقه واسه هر ۲ گونه راست و چپ تکرار کرده تا پس از ۲ هفته یافته های نورانی اونو روی صورت خود احساس کنین.

مرحله پنجم

خط لبخند رو کنترل کنین

خیلی از آدمایی که لاغر شده با تغییراتی در ظاهر خود روبه رو می شن. مثلا عضلات گونه اونا شل می شه یا خط لبخندشون عمیق و افتاده شده یا دچار غبغب آویزون می شن. واسه پیشگیری از دچار شدن به این مشکلات کافیه همزمان با دریافت تکنیکای درمان چاقی از تکنیکای ماساژ درمانی استفاده کرد.

پس بهترین روش واسه پیشگیری از عمیق شدن خط لبخند اون هستش که اونو با کمک ماساژهای زمونه ای تقویت کرد. واسه این کار لازمه انگشت دست چپ رو روی لبای خود قرار داده و بعد با کمک سرانگشتان دست راست به صورت دایره وار به ماساژ خط لبخند و عقب روندن اون به سمت گونه ها کمک کرد.

مرحله ششم

افزایش آرامش با ماساژ پیشونی

در این مرحله واسه کسب آرامش بیشتر به ماساژ پیشونی بپردازید. سرانگشتان دست رو به روغن آغشته کرده و به صورت رفت و برگشت از سرانگشتان هر ۲ دست واسه ماساژ پیشونی کمک بگیرین. این ماساژ علاوه بر اون که موجب افزایش آرامش بدن و پیشگیری از چروک شدن و افتادگی عضلات می شه به تقویت عضلات پیشونی و پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می کنه.

نکته

سروصدا، استرس یا محیطای پرتنش موجب بروز حملات عصبی شده و در آخر به انقباض عضلات صورت می رسه پس تلاش کنین این تمرینات رو در فضایی آروم و مناسب انجام بدین و اونا رو هر روز روی عضلات صورت خود تکرار کنین. تکرار این تکنیکای ساده روی عضلات صورت  از پیری زودرس پیشگیری می کنه.

مجله سیب سبز:

منبع :



Copyright 2019. All rights reserved.

Posted شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ by ماه نشان in category "سلامتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *