تأثیر کیفیت خدمات بانکی بر رضایتمندی مشتریان (مورد مطالعه بانک های صادرات حوزه اردستان)- …

تأثیر کیفیت خدمات بانکی بر رضایتمندی مشتریان (مورد مطالعه بانک های صادرات حوزه اردستان)-  …

بانک صادرات ایران از بدو تأسیس؛ نوآوری در ارایه محصولات و خدمات بانکی و احترام به مشتریان و مراجعان را به عنوان اصلی لاینفک در وجهه همت خود گمارد و با جامه عمل پوشاندن به شعارهای انتخابی خود یعنی «بانک صادرات ایران در خدمت مردم» و «حق با مشتری است»[۱۳] توانست طی مدت کوتاهی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب و مهمتر از آن مردم را با نظام بانکی آشنا و آشتی دهد.
اولین شعبه خارج از کشور این بانک در سال ۱۳۴۰ در هامبورگ آلمان تأسیس و پس از آن شعب خارجی این بانک یکی پس از دیگری افتتاح شدند هم اکنون بانک صادرات ایران مالکیت بانک مستقل دایر در خارج از کشور (بانک صادرات تاشکند، لندن PLC، فیوچر بانک بحرین و آرین بانک افغانستان) را در اختیار دارد و علاوه بر این، واحدهای بانکی متعلق به این بانک در اروپا و آسیا بیش از ۲۰ واحد است .
بانک صادرات ایران در حال حاضر عنوان گسترده‌ترین شبکه شعب بانکی ایران را با داشتن بیش از ۲۷۰۰ شعبه فعال در اختیار دارد، این بانک که از سال ۱۳۷۹ ارایه خدمات الکترونیکی(آنلاین)[۱۴] را آغاز کرده، هم اکنون در زمینه‌های تعداد حساب‌های الکترونیکی، تعداد دستگاه‌های خودپرداز و پایانه های فروش، تعداد کارتهای الکترونیکی صادر، تعداد کاربران همراه بانک در نظام بانکی کشور جایگاه ممتازی به خود اختصاص داده است.
۲-۳-۵ خصوصی شدن بانک
بانک صادرات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ در اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی، “ملی” اعلام گردید و پس از ۳۰ سال در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، در ۱۹ خردادماه سال ۱۳۸۸ به جرگه بانک‌های خصوصی پیوست و با کد «وبصادر» در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. خصوصی شدن و تغییر در مالکیت بانک به منزله نقطه عطفی در جایگاه حقوقی و مدیریتی بانک بوده و زمینه ساز تحولات اساسی در راستای چابک تر شدن، خلق ارزش افزوده و داشتن نقش مؤثرتر در اقتصاد ایران گردید.
امروزه بانک معتبر و مردمی صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک خصوصی و بورسی کشور با بهره‌مندی از بیش از ۶ دهه تجربه علاوه بر پایبندی کامل به اصول اولیه خود و اجرای دقیق بانکداری اسلامی می‌کوشد ضمن همسویی با بانکداری بین‌المللی از طریق رعایت اصول مشتری مداری و ارایه خدمات مطلوب و نوین بانکی، سرآمدی خود را در بازار پر رقابت بانکی داخلی حفظ و ارتقاء بخشد و افزون بر این رضایتمندی مردم را جلب و نقش مؤثری را در آبادانی، پیشرفت و توسعه میهن اسلامی ایفا نماید. نمونه ای از افتخارات بانک صادرات ایران که در دو سال گذشته کسب شده است.
دریافت تندیس عالی مدیریت خلاق
کسب تندیس دومین دوره آیین معرفی و تقدیر از سرآمدان روابط عمومی
دریافت لوح و تندیس (ربع قرن جهاد فرهنگی)از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
معرفی بانک صادرات ایران به عنوان برترین بانک کشور از سوی نشریه معتبر بنکر
اخذ گواهینامه بین المللی کیفیت برتر در ارائه خدمات بانکی از سوی اجلاس سران و مدیران عالی رتبه صنعت واقتصاد کشور
معرفی بانک صادرات به عنوان بانک برتر در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت
دریافت نشان بین المللی اعتماد مشتریان در صنعت بانک داری ایران از سوی اتحادیه اروپا
دریافت نشان برند محبوب مشتریان
کسب تندیس دومین اجلاس اکوایت
۲-۳-۶ خدماتبانک
بانکداری الکترونیک
خدمات ارزی
خدمات ریالی
۲-۳-۶-۱ بانکداری الکترونیک
اس ام اس بانک صادرات
همراه بانک بانک صادرات
اینترنت بانک صادرات
تلفن بانک صادرات
کارت های بانک صادرات
خودپردازهای بانک صادرات
دستگاههای پوز بانک صادرات کیوسک بانک
درگاه پرداخت الکترونیکی
صدای سپهر
باجه الکترونیک شبانه روزی
پایا- ساتنا
۲-۳-۶-۲ خدمات ارزی
سپرده:
حساب قرض الحسنه پس انداز ارزی
حساب قرض الحسنه پس انداز جاری ارزی
حساب قرض الحسنه پس انداز مدت دار
تسهیلات:
تسهیلات ارزی از حساب صندوق توسعه ملی
فاینانس[۱۵]
ریفاینانس[۱۶]

این را هم حتما بخوانید :   علمی :تأثیر کیفیت خدمات بانکی بر رضایتمندی مشتریان (مورد مطالعه بانک های صادرات حوزه ...